مایکروسافت چگونه افراد را بدون مدرک دانشگاهی استخدام می‌کند؟

مایکروسافت برای بسیاری از جایگاه های شغلی رده پایین، شرط مدرک تحصیلی را برداشته و تمام کارجویان مشتاق را دعوت به ارسال رزومه کرد است.

مدیران مایکروسافت در مصاحبه ای با سایت Business Insider در مورد دلایل چنین رویکردی صحبت کردند. به گفته آنها برداشتن شرط مدرک دانشگاهی برای جایگاه های شغلی رده پایین، به مایکروسافت اجازه می دهد تا افراد مستعد بیشتری را جذب کرده و به نیروی انسانی خود تنوع ببخشد.

مایکروسافت تنها شرکت بزرگی نیست که موانع سنتی استخدام را کنار می زند. گوگل و اپل نیز با در پیش گرفتن رویکردی مشابه و به منظور تنوع بخشیدن به نیروی انسانی خود، افراد مختلف را بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی استخدام می کنند.

«ان جانسون» (Ann Johnson) از مدیران ارشد بخش امنیت سایبری مایکروسافت می گوید با مدرک دانشگاهی نمی توان در مورد عملکرد شغلی فرد قضاوت کرد. او به افراد توصیه می کند تا روی تقویت مهارت های نرم مثل انجام کارِ گروهی و کنجکاوی تمرکز کنند و اشتیاق بالایی برای خودآموزی و یادگیری سریع داشته باشند.

مایکروسافت

«پینگ لوک» (Ping Look)، از دیگر مدیران بخش امنیت سایبری مایکروسافت می گوید کارجویانی که بدون مدرک دانشگاهی برای این شرکت رزومه ارسال می کنند، نشان می دهند که عزم بالایی دارند و این مساله برای وی اهمیت بالایی دارد:

«برخی شرکت ها فقط به خاطر اینکه کارجو مدرک دانشگاهی ندارد، او را به مصاحبه دعوت نمی کنند. ما این فرصت را به این دسته از کارجوها می دهیم؛ چون نشان می دهند که برای به دست آوردن موقعیت شغلی تمایل بالایی دارند. گپ زدن با آنها ایرادی ندارد.»

یکی از مدیران بخش امنیت پلتفرم Azure نیز می گوید کارمندانی که مدرک دانشگاهی ندارند، قدرت تیم او را افزایش داده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *