پلتفرم تجارت الکترونیک پارسه چیست؟

پلتفرم تجارت الکترونیک پارسه چیست؟

امروزه احتمالا پلتفرم های کسب و کار را زیاد شنیده اید. به بیانی ساده تر پلتفرم به معنی سکو است، هر زمان فردی برای بهتر دیده شدن روی یک سکو می رود یک پلتفرم نامیده می شود.

پلتفرم چیست؟

پلتفرم به آن دسته از تکنولوژی ها می گویند که به عنوان پایه در کنار اپلیکیشن ها، فرایندها و تکنولوژی های دیگر کار می کند. پلتفرم  در لپتاپ ها و کامپیوترها یک سخت افزار پایه، نرم افزار یا سیستم اجرایی محسوب می شود که در آن برنامه ها می توانند اچرا شوند.

به زبان ساده پلتفرم تعیین می کند که کدام برنامه ها قابل اجرا خواهند بود.

پلتفرم در کسب و کار

پلتفرم کسب و کاری است که فضای مناسب و زیرساختی برای رابطه ی میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان ایجاد می کند و باعث گسترش کسب و کارتان می شود. پلتفرم در کسب و کارها به معنی بهتر دیده شدن، بهتر شنیده شدن و رسمی کردن کسب و کار است.

پلتفرم تجارت الکترونیک پارسه چیست؟

پلتفرم تجارت الکترونیک پارسه چیست؟

انواع پلتفرم

باید بدانید که همه ی پلتفرم ها شبیه هم نیستند اما از ریشه مدل کسب و کار یکسانی دارند.

  1. بازار خدمات
  2. بازار کالاها
  3. پلتفرم خدمات
  4. پلتفرم سرمایه گذاری
  5. شبکه های اجتماعی
  6. پلتفرم ارتباطی
  7. پلتفرم های موبایل
  8. تبادلات
  9. رسانه های تبلیغاتی
  • پلتفرم تبادلات :این نوع پلتفرم ها اصولا بازار نامیده می شود. دو گروه مجزا از مشتریان را برای تبادل مستقیم ارزش گرد هم می آورند، که هر گروه با بررسی های تعداد و کیفیت از طرف دیگر جذب هم می شوند. کارگزاران املاک و مستغلات یک نمونه ملموس در این زمینه خواهند بود، که خریداران و فروشندگان را گرد هم جمع می کنند.

نمونه دیگر مرکز خرید که خود را به عنوان مقصد خرید برای مصرف کنندگان معرفی می کنند و دیگری مبادلات دیجیتال است.

  • پلتفرم رسانه های تبلیغاتی:پلتفرم تبلیغات آنلاین، یک بستر یکپارچه مبتنی بر وب است که در آن تما خدمات تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین بت کسب و کار ها می خواهند از تبلیغات آنلاین برای خود استفاده کنند ارائه می شود. این پلتفرم ها به شرکت های کوچک، بزرگ و متوسط که می خواهند با استفاده از روش های مختلف تبلیغات آنلاین هستند، خدمات می دهند. این خدمات شامل: بازاریابیريال مدیریت محتوا، سئو، بازاریابی رسانه های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی و …. است.
  • پلتفرم های موبایل :امروزه دستگاه های جدید موبایل مانند موبایل های هوشمند و تبلت ها ، نرم افزار و سخت افزار مخصوص به خودشان را دارند . آن ها به طور مستقل سیستم ها را اجرا می کنند و قادر هستند برنامه ها، سخت افزار و دیگر نرم افزارها را به اجرا در بیاورند که برای پلتفرم های خاص موثر است.

ویژگی های یک پلتفرم همانند سکویی برای بازاریابی آسان و ساده است.

خدمات مشترک یک پلتفرم بازاریابی

  • بازاریابی ایمیلی
  • مدیریت تیلیغات
  • وبلاگ نویسی یا مدیریت محتوا
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • سئو
  • بازاریابی موبایل

نکاتی که باید درمورد پلتفرم بدانید

  1. پلتفرم را با توجه به چه چیزی مشخص می کنیم؟

پاتفرم ها بر اساس نیازهای برنامه ها مشخص می شود و باید بتواند برنامه را اجرا کند. یک نرم افزار روی هر دستگاهی که سیستم عامل اندروید دارد قابل اجرا است. سخت افزار ها هم زیر مجموعه پلتفرم ها قرار می گیرند.

  1. تفاوت پلتفرم با سیستم عامل

پلتفرم شامل نرم افزار و سخت افزار می شود اما سیستم عامل یک قسمت از مجموعه ی نرم افزاری سیستم است و تنها وظیفه کنترل و مدیریت منابع سخت افزاری سیستم را دارد.

کارشناسان تجارت الکترونیک در تمام طول هفته میتوانند در خدمت شما کاربران  عزیز باشند پس دیگر نگران کم اوردن زمان و وقت خود نباشید در هر زمانی که بخواهید میتوانید تلفن ثابت خود را بردارید و گروه پشتیبانی ما تماس بگیرید یا از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *