آشنایی، نحوه استفاده و قابلیت های Dropbox

دراپ باکس چیست؟
دراپ باکس سرویس رایگانی است که به شما اجازه می دهد همه عکس ها، اسناد، ویدیوها و دیگر انواع فایل های مورد نیازتان را در هر جایی به همراه داشته باشید. یعنی اینکه هر فایلی که شما بر روی اکانت دراپ باکس تان ذخیره کنید، به صورت خودکار بر روی تمامی کامپیوترها، تلفن های همراه و حتی سایت دراپ باکس ذخیره شده و همگام سازی یا Sync می گردد.

دراپ باکس همچنین به اشتراک گذاری محتویات اکانت تان با دیگران را بسیار ساده کرده است و شما با هر سطحی از دانش کامپیوتری با استفاده از آن، می توانید فایل ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

دراپ باکس حتی می تواند یک بک آپ و پشتیبان مطمئن از اطلاعات ضروری تان باشد، تا اگر روزی لیوان چایی روی لپ تاپ تان خالی شد، فقط نگران سخت افزار بیچاره ای باشید که سوخته است و خیال تان از بابت فایل های درون هارد دستگاه راحت باشد.

چگونگی استفاده از دراپ باکس :

پس از دریافت دراپ باکس از سایت و نصب اون رو کامپیوتر خود یک آیکون در Taskbar پایین اضافه می شه که وقتی داخلش می شید می تونید فولدر ها با دسترسی های مختلف رو ایجاد کنید.

نکته بسیار مهم این هست که شما وقتی فایلی رو در دراپ باکس اضافه می کنید دراپ باکس عمل Sync رو انجام می ده و در واقع فایل های شما رو دانلود می کنه چون باید فایل ها دانلود بشن تا در دسترس مثلا خانواده قرار بگیرن. در ضمن اگر روی آیکون دراپ باکس در تسک بار کلیک کنید می تونید گزینه Pause Sync رو بزنید تا متوقف بشه تا هر وقت که دوست داشتید اجازه ادامه رو بهش بدید. ولی توجه داشته باشید که اگر سیستم عامل دوباره راه اندازی بشه ( ریستارت یا … ) به طور خودکار دوباره Sync رو ادامه می ده.

 

چگونه فایل ها رو به اشتراک بگذاریم ؟

برای این کار داخل نرم افزار دراپ باکس شده سپس روی فایل یا فولدر مورد نظرتون کلیک راست کنید یک نوار دراپ باکس رو مشاهده می کنید موس رو روی اون ببرید سپس چند گزینه براتون باز می شه که می تونید Share Link رو بزیند که داخل سایت دراپ باکس می شه و می تونید لینک صفحه باز شده رو کپی کنید و به هر کسی که خواستید ببینه بدید در ضمن در همون صفحه می تونید هم لینک رو هر وقت که خواستید پاک کنید و هم می تونید به صورت زیپ دربیاریدش و دانلود کنید و … ( در واقع از طریق سایت دراپ باکس هم می تونید به همه امکانات اکانتتون دسترسی پیدا کنید. )

نکته جالب این که وقتی فایل دانلودش تموم می شه و به طور کلی بارگذاری می شه روی اون فایل یا فولدر تیک می خوره.قسمت جالب دیگه اینه که شما با دعوت دوستانتون از طریق اکانتتون در سایت دراپ باکس می تونید به فضا دراپ باکستتون اضافه کنید. ( البته اون فرد هم حتما باید دعوت شما رو بپذیره و عضو شه )

در ضمن برای ایجاد سطح دسترسی ها باید وارد اکانتتون وارد سایت بشید و مثلا کنار هر فولد یک گزینه Options هست که می تونید سطح دسترسی ( این که چه کسایی بتونن این فایل یا فولدر رو ببینن ) رو تنظیم کنید. فقط نکتش این هست که اگر کس دیگه اول این فولدر یا فایل رو ساخته باشه و براش سطح دسترسی ایجاد کرده باشه فقط خودش می تونه اون رو تغییر بده. ( که جلوی اسم ایجاد کنندش هم می نویسه : Only the owner of this folder can invite others ) یعنی فقط اون فرد می تونه افراد دیگه رو به این فولدر دعوت کنه.

 

برخی از قابلیت های جالب دراپ باکس

شما و دوستانتان در هر جای دنیا می‌توانید پوشه‌ها و فایل ها را بین خود و دیگران به اشتراک بگذارید، تبادل فایل کنید و محتوی را مدام تغییر دهید. همکاران، همکلاسی ها و افراد فامیل و دوستان بیشترین استفاده را از این تبادل اطلاعات می کنند. حتی می توانید در بخش ” فعالیت‌های اخیر” می‌توانید تمام کارهایی را که دوستان و همکارانتان بر روی آن پوشه‌ یا فایل انجام داده‌اند ببینید. با این حال می توانید دسترسی کاربران دعوت شده را به پوشه‌ مورد نظرتان محدود کنید.

*بک آپ گرفتن از وب سایت

شما می‌توانید از دراپ باکس برای تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت خود و داده‌های آن استفاده کنید که می‌تواند از نگرانی‌های شما در باره سرور یا حملات احتمالی بکاهد. با سرویس‌هایی نظیر Backup Box یا این پلاگینِ ورد پرس می‌توانید مطمئن شوید که وب سایت شما در جای امنی بک آپ گیری شده.

 9 کارایی جالب دراپ باکس

*به رایگان، فضای ذخیره سازی بیشتر به دست بیاورید

اگر کاربر غیر پولی هستید، دراپ باکس به طور پیش فرض 2 گیگابایت فضای رایگان به شما اختصاص می‌دهد ولی راه‌هایی هست تا بدون نیاز به پرداخت هزینه، فضای بیشتری به دست آورید.

 9 کارایی جالب دراپ باکس

هر دوستی را که معرفی کنید، 500 مگابایت به حساب شما اضافه خواهد شد. اگر چک لیست Getting Started را تکمیل کنید 250 مگابایت دیگر دریافت خواهید کرد. با وصل کردن حساب فیسبوک، یا توییتر، یا دنبال کردن دراپ باکس در توییتر، یا فقط گفتن علت علاقه‌تان به دراپ باکس می‌توانید 125 مگابایت دیگر دریافت کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *