نت تاپ چیست؟

یک رایانه درابعاد کوچک است حدود  W) x 135(D) x 25(H)mm ,~ 450g) که تمامی قابلیتهای یک رایانه را درخود جای می دهد و به عنوان رقیب اصلی رایانه های رومیزی معمولی می باشد.علت نامگذاری این رایانه به این نام این است که NetTop از دو کلمه نت (Internet) و تاپ (Desktop) به معنای میزکار تشکیل شده است.

 درمقایسه با رایانه های معمولی نت تاپ ها نه تنها کوچکتر ارزانتر و سبکترند بلکه مصرف برق به مراتب کمتری هم دارند. یک نت تاپ در حدود 23 وات برق مصرف می کند.

نت تاپ را میتوان در پشت مانیتورهایتان نصب کنید که به نسبت کیس های بزرگ امروزی فضای کمتری را اشغال می کند البته میتوان آنها را با استفاده از پایه روی میز قرارداد.

NetTop ها از لحاظ سیستم خنک کننده به دو بخش عمده دسته بندی می شوند. دسته اول در قسمت تهویه خود دارای فن و دسته دوم که فاقد فن هستند ازفناوری هوای خنک استفاده می کنند ، این قابلیت باعث شده که NetTop به عنوان یکی از کم صداترین تجهیزات فن آوری اطلاعات در منازل و دفاتر کار و شرکت ها مطرح شوند.

البته لازم به ذکر است که طراحی نت تاپ ها به گونه ای است که بیشتر بر روی دستیابی های مبتنی بر وب تمرکز دارند تا انجام فعالیت های محاسباتی پیشرفته،بنابراین معمولا نسبت به کامپیوترهای شخصی همتای خود دارای قدرت پردازش و حافظه کمتری می باشند که این باعث اجرانشدن سریع و دقیق می شود.

همچنین با وجود اینکه کامپیوترهای امروزی کمتر بر روی رسانه های نوری مانند سی دی و دی وی دی جهت ذخیره سازی تمرکز دارند اما به طور کامل نمی توان آنها را نادیده گرفت و این در حالیست که بیشتر نت تاپ ها فاقد سی دی /دی وی دی رام می باشند.

اجزا و ویژگی های یک نت تاپ:

– قابلیت نصب سیستم عامل های ویندوزو لینوکس را دارا می باشند.

– کارت شبکه مینیاتوریGB LAN و Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n

– درگاه های USB 3.0 , HDMI

– کارت خوان داخلی SD/SDHC/MS/MS Pro/MMC

– درگاه های USB 2.0, DVI ،صدا و میکروفون

– استفاده از از هاردهای 5.2 اینچی یا SSD و حافظه DDR3

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *