سئو آن پیج ( on page ) چیست ؟

سئو آن پیج ( on page ) چیست ؟،سئو آن پیج یک از فرآیند های بهینه سازی سایت است که یکی از مکمل های اصلی فرآیند های سئو میباشد ، اگر میخواهین سایتتون را در رقابت با دیگر سایت ها پیروز کنین باید توجه ویژه ای به سئو on page داشته باشید تا با دیگر فعالیت های بهینه سازی بتوانید ربته خوبی در گوگل بگرید .

در این بخش از مقالات آموزشی میهن ادمین قد داریم شما را کمی با سئو داخلی آشنا کنیم ، سئو داخلی همانطور که از اسمش مشخص است سئو داخل سایت هست یعنی سئویی که کاملا مرتبط است با درون سایت از تمامی صفحات داخلی سایت گرفته تا سایدابار ، فوتر ، هدر و …

سئو آن پیج ( on page ) چیست ؟

اهمیت این موضوع هم بخاطر کسب رتبه و افزایش رتبه در گوگل است و هم بخاطر بهبود میزبانی شما از کاربرانی است که به داخل سایت شما می آیند . در واقع شما با سئو داخلی هم هدف رشد رتبه سایت را در نظر میگیرید و هم هدف بهینه سازی سایت و رفع مشکلات و نیاز کاربرها را دنبال میکنید .

ترفندها و تکنیکهای سئو  On Page

برای بهینه‌سازی ساختار داخلی سایت خود به نکات زیر توجه کنید:

بهینه کردن عنوان متا و توضیحات متا

Meta Title ، عبارت نمایش داده شده در صفحات گوگل، به عنوان تیتر و Meta Description متن نمایش داده شده در قسمت توضیحات گوگل است. از مواردی که در قسمت عنوان متا باید در تگ H۱  قرار گیرد. قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

در قسمت توضیحات متا، استفاده از کلیدواژه‌ها الزامی است. طول این توضیحات در حدود ۱۵۰ کلمه است. متنی که در توضیحات متا نوشته می‌شود باید کلیات محتوای صفحه را نشان دهد.

 URL کوتاه و توصیفی

سئو آن پیج ( on page ) چیست ؟URL  در اصل همان آدرس سایت است. بهینه سازی آدرس URL  توجه ویژه‌ای می‌طلبد و باید در مورد تمامی صفحات سایت انجام شود. کوتاه بودن آدرس، خوانا بودن آدرس و مرتبط بودن آن با محتوای صفحه را حتما در نظر داشته باشید.

به مثال های زیر توجه کنید :

www.webnagroup.ir/blog/archive/seo-technic/page-۱۲
www.webnagroup.ir/seo-technic
www.webnagroup.ir/?p‌۳۶

کدام گزینه مناسب‌تر است؟ مسلما گزینه ۲ انتخاب شماست چرا که هر سه اصل داشتن یک آدرس، در آن رعایت شده است.

تحقیق کلمات کلیدی (Keywords Research)

قبل از تولید محتوا، باید درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید و کلیدواژه‌های مرتبط با موضوع را مورد بررسی قرار دهید. باید بدانید چه نوع کلماتی مورد توجه کاربران قرار دارد و آن‌ها از چه کلماتی در جستجوهای خود استفاده می‌کنند. سپس با استفاده از همین کلمات محتوایی مفید برای‌شان تولید کنید.

سئو آن پیج ( on page ) چیست ؟ تعداد کلماتی کیوردها نباید بیش از حد مجاز باشد چرا که در پی رعایت نکردن این موضوع از جانب الگوریتم های گوگل مجازات می‌شوید. توزیع کلمات کلیدی در متن باید به صورتی انجام شود که لطمه‌ای به متن و معنی جملات نزند.

از دیگر روش‌های استفاده از کلمات کلیدی، به کار بردن مترادف کلمات یا استفاده از کلمات کلیدی Long Tail  است. در روش Long Tail  می‌توانید از یک عبارت استفاده کنید. مثلا اگر کلمه کلیدی شما «سئو»  باشد، در روش Long Tail یا دم دراز می‌توانید به جای کلمه « سئو» از کلمات دیگری مانند تکنیک‌های سئو، انواع سئو، کاربرد سئو، چگونگی عملکرد سئو و … استفاده کنید

رعایت ساختار در نوشتن متن

منظور از رعایت ساختار این است که در هنگام نوشتن متن، برای عنوان‌ها از تگ H۱ و برای زیر تیترها از تگ H۲ و برای زیر شاخه ها از H۳ استفاده شود.

استفاده از فیلم و تصویر 

باید در نظر داشته باشید که تمامی کاربران حوصله خواندن مقاله و مطالب را ندارند، به همین منظور استفاده از عکس و فیلم می‌تواند هم کیفیت صفحه و هم میزان جذابیت صفحه را بالا ببرد که به موجب آن ترافیک سایت افزایش پیدا خواهد کرد.

بهینهسازی سایت از نظر فنی

سئو آن پیج ( on page ) چیست ؟ منظور از بهینه‌سازی فنی، سرعت آپ لود شدن صفحه یا سایت و ریسپانسیو بودن سایت در دستگاه های دیگر است. چنان که که می‌دانید سرعت باز شدن صفحات اینترنتی از نظر کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه سرعت لود شدن صفحه کمتر باشد به همان میزان تعداد افرادی که منتظر باز شدن آن هستند کمتر خواهد شد و در نتیجه افراد کمتری از اطلاعات موجود از صفحه استفاده خواهند کرد.

سئو آن پیج ( on page ) چیست ؟
موضوع دیگر ریسپانسیو بودن یا واکنش‌گرا بودن سایت در دستگاه‌هایی نظیر تلفن همراه و تبلت است. به گونه‌ای که در زمان استفاده از این نوع ابزارها ماهیت کلی سایت از نظر ساختاری تغییر نکند.

لینکسازی داخلی و خارجی

یکی از روش‌های سئو داخلی، لینک‌سازی است. منظور از لینک سازی ارجاع دادن مقاله یا صفحه‌ای به مقاله یا صفحه‌ای دیگر است. حال اگر لینک‌دهی از سایت دیگر به وب سایت شما باشد لینک‌سازی خارجی صورت گرفته است که اصطلاحا به این حرکت بک لینک گفته می‌شود. این یعنی سایت‌های دیگر به دلیل اعتماد به شما و محتوای موجود در صفحات سایت‌تان، مقاله‌ای از سایت خود را به مقاله‌ای در سایت شما لینک می‌دهند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *